Ett litet tips...
Publicerat den

Jag tipsade ju om bananplättar här för ett tag sen, och skrev upp receptet här. Nu tänkte jag komma med ett tips just angående de plättarna, såhär lite efteråt.
 
Idag testade jag att experimentera lite, eftersom jag så sällan vågar göra det. Hur som helst, jag gjorde några plättar med krossade valnötter, och några med både krossade valnötter och mörkchoklad som jag brutit i mindre bitar. Och det blev verkligen riktigt gott! (det skulle nog ha blivit ännu godare om man haft i vanlig mjölkchoklad, själv är jag inte så förtjust i mörkchoklad)
 
Så om ni gillar bananplättar, tycker jag ni ska testa att experimentera lite, och blanda i en massa tex. nötter, choklad, torkad frukt, eller vad det nu kan vara.
Gör bara som vanligt med smeten, och sen innan ni steker, häll i de krossade extra ingredienserna. 
 
Om du inte har sett receptet på bananplättar, så hittar ni det här. :)
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?