HELSINGFORS
Publicerat den

YUHU.
Ni kanske märkte att det var väldigt tyst här på bloggen från min sida igår.
Jag var nämligen på en 'dagsresa' till huvudstaden, Helsingfors, med två dansgrupper från min skola.
Vad gjorde vi där? 
Nå först fick vi shoppa i ungefär 2 timmar, det var jätte stressigt, så jag hann typ inte köpa någonting.
Vi skulle egentligen haft ca 2½-3 timmar på oss att shoppa. Men tåget var lite över en halv timme försenad...

Sedan efter 2 stressiga timmar på stan tog vi (några av oss) spårvagn till balettenSnödrottningen (det var det vi egentligen skulle kolla) vid Operahuset. 
Föreställningen tog ca 2½ timmar, med en ca 20 minuters paus medräknat.

Baletten var heelt över mina förväntningar. Jag hade bara förväntat mej att dom hela tiden skulle dansa balett...men det var som en berättelse, där med eller vad man ska säga.
Men iallafall var det riktigt mäktigt.

Baletten slutade 17.30 och vi tog spårvagn tillbaka dit var vi var före.
Då vi ennu hade 1 timme på oss att shoppa och äta. Nu blev det ennu mera stress.

Vi åt snabbt @McDonalds. Sen tyyp sprang vi iväg för att hinna till nåågra butiker ennu.
Men hittade ingentng nu heller.

Tåget tillbaka åkte kl. 19.00 med en halvtimmes försening (igen).
Hem till tågstationen kom vi strax över 23, så jag var hemma ungefär 23.30.
Var döslut, så gick och sova direkt. 

Bilderna från kameran har jag ennu inte laggt in till datorn, så dom kommer en annan dag.
Tills vidare, Instagram-bilder.

#seinäjoki#byter#tåg#on#our#way#to#helsinki
#capital#
balett#snösrottningen#train@pernillamaenpaa#och#flera#andra
#helsingfors#snödrottningen#balett#operan






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?