Boktips
Publicerat den

Vem är du Johanna?
Av Lin Hallberg
Denna bok är verkligen riktigt, riktigt bra! När jag väl hade börjat läsa kunde jag bara inte sluta. :)
 
"Island var som ett hål i mig. Ett längtande, bultande sår. Det var först då jag blev skötare på Kasper som jag kunde sluta drömma.
Johanna är född på Island, men uppvuxen i Sverige med sin mamma. Hon lever och andas för sin älskade sköthäst Kasper. Men när Kasper blir sjuk och måste avlivas är det något i Johanna som går sönder. Hon tappar gräppet om tillvaron, och slutligen skickar mamma iväg henne till pappa på Island för att hon ska komma bort från problemen. 
     Nu börjar ett helt nytt liv, en tillvaro långt ut på landet tillsammans med de vilda hästar, men också med en tystlåten pappa som inte är lätt att lära känna."

 

~Texten ovanför är från adlibris.com.
 
Är det någon annan som har läst den här boken, vad tyckte i sådana fall ni om den?
//Emma