Någonting jag snubblade över...
Publicerat den

Detta citat var någonting jag snubblade över här om dagen. Lånade en bok från biblioteket i skolan, och detta var det första som stod i den. Hade just skrivit ett historia prov, och skulle läsa lite i brist på annat. Men flera minuter gick åt till att fundera och tänka på detta citat. Tolka det, helt enkelt. 
 
När jag bestämt mig för hur jag tolkade citatet, fortsatte jag läsa boken. Efter ett tag dök detta upp igen, men denna gång i texten. Där förstod jag att det inte alls var tolkat så som jag först trott. Men på vilket sätt berättar jag inte. I stället får ni själva fundera över citaten, och få er en egen uppfattning om det. :)
 
Emma. 
(citatet var annars hämtat ur boken Emma Gloria - med lust och fägring stor av Henrika Andersson)






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?