Boktips!
Publicerat den

Klaras äventyrsritt
Av Pia Hagmar

Klaras äventyrsritt

Som många, många andra så fullkomligt älskar jag Pia Hagmars serie om Klara. Har läst alla 18 böckerna flera gånger. Kommer nog aldrig sluta gilla dessa böcker! Klaras äverntyrsritt är en av de lite bättre böckerna i serien(trots att jag egentligen inte har någon favorit, alla är lika bra!). :)

''Plötsligt är Lisa och jag mitt uppe i ett mycket större äventyr än vi vågat hoppas på. Vi dundrar fram i bredd på den smala skogsstigen. De torra granbarren virvlar runt hästhovarna och fartvinden piskar i mitt ansikte.
Jag känner mig precis som en hjältinna på väg att rädda mänskligheten, det enda som stör är känslan av att jag kommer att ramla av vilken sekund som helst. Hjältinnor ska inte ramla av, men jag är inte van vid att rida barbacka.
''
~Texten är från adlibris.com

Är det någon av er bloggläsare som också har läst serien om Klara, vad tyckte i sådana fall just ni om den? :)

//Emma






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?